Ga naar de inhoud

Service waarborg

Bij ScheidingsWijze staan service en kwaliteit hoog in het vaandel.

Onderstaande punten geven weer hoe wij dit waarborgen:

Servicewaarborg

Het netwerk ScheidingsWijze is opgericht om het scheidingstraject te vereenvoudigen, ervaring en kennis te delen, elkaar inspireren te en samen wijzer te worden. Tevens zijn we altijd op de hoogte van de laatste actualiteiten. Op deze manier krijgt de klant de meest professionele hulp die op dat moment benodigd is.

Professionele ontwikkeling

Om te kunnen blijven voldoen aan de kwaliteit die verwacht mag worden van ScheidingsWijze laten wij ons regelmatig bijscholen. Dit gebeurt d.m.v. het volgen van seminars, conferenties, workshops, opleidingen en zelfstudie.

De aangesloten scheidingsspecialisten zijn allen intern in opleiding tot Kwaliteits Keurmerk ScheidingsSpecialist (we vinden het noodzakelijk dat alle leden deze opleiding intern volgen) en tevens zijn alle aangesloten leden werkzaam als mediator (opleiding of in opleiding is een vereiste) en worden intern ook opgeleid tot online mediator (geen vereiste). De zogenaamde Themadagen worden verzorgd door ScheidingsWijze[n] Academie.

Voor ieder nieuw lid geldt het 4 ogen principe. De eerste zaken kijkt een ervaren rot in het vak mee. Mede om onze unieke werkwijze te doceren.

Niet iedereen heeft dezelfde certificering en opleiding gevolgd, er bestaan tot op heden nog verschillende registraties en certificaten, zoals de VFAS advocaat, mediators, Register Financieel echtscheidingsAdviseurs, ADR, MfN etc. Mediator zijn is (nog) een vrij beroep. Wij selecteren streng en scholen waar nodig intern bij, daarnaast zijn leden vaak nog verplicht om ieder jaar een examen te doen of PE punten te behalen al gelang de eisen van de brancheorganisatie waar het lid aangesloten is.

Ook hebben alle leden toegang tot onze kennisbank, werken we met workflows, online dossiers en kunnen ze voor vragen terecht bij de collega’s op de community. Door deze continue professionalisering en samenwerking kan de kwaliteit gewaarborgd worden.

Kwaliteit behouden

Om de kwaliteit blijvend te kunnen waarborgen zijn wij naast professionalisering bezig met kwaliteitsmetingen, hierbij staat de mening van onze klant voorop. Eventuele klachten nemen wij dan ook uiterst serieus en zien het als een cadeau, uitpakken en er van leren.

Dienstverleningsovereenkomst

Wij werken met een dienstverleningsovereenkomst. In deze overeenkomst is opgenomen wat de ScheidingsWijze voor jullie kan betekenen en tegen welke prijs. De overeenkomst kan per aangesloten lid verschillen. Ook zijn er verschillende overeenkomsten. Per type medationovereenkomst en/of dienstverleningsovereenkomst (scheiden met begeleiding, scheiden zonder begeleiding, mediation, seconsd opiniononline scheiden etc.) worden de spelregels uiteengezet.

Doorverwijzing

Indien een doorverwijzing naar een andere specialist binnen of buiten het netwerk nodig is, zijn onze servicewaarborg en leveringsvoorwaarden niet meer van toepassing, dan gelden de voorwaarden van de desbetreffende specialist. We onderhouden nauwe contacten met ons netwerk: hulplijnen bij scheiden.

Gedragsregels m.b.t. het proces:

  • de mediator ziet erop toe dat deelnemers hun eigen beslissingen nemen,
  • de mediator doet geen uitspraak over de kwestie,
  • de mediator stelt zich onafhankelijk op,
  • de mediator is er voor alle deelnemers en is onpartijdig,
  • de mediator waarborgt de vertrouwelijkheid en heeft geheimhoudingsplicht,
  • de mediator betrekt geen derden bij het traject tenzij de deelnemers daar toestemming voor geven,
  • de mediator maakt vooraf een afspraak over de kosten en legt deze afspraak vast in de overeenkomst,
  • de mediator zorgt voor een duidelijke en inzichtelijke facturatie.

Help onze dienstverlening te verbeteren

Laat het ons aub weten als we het anders en/of beter kunnen doen.
085 – 0 16 15 17
info@scheidingswijze.nl