In een wereld waarin je voor het kiezen van een restaurant eerst even de recensies op Google doorscrolt, lijkt het logisch om ook recensies te verwachten bij iets ingrijpends als een scheidingstraject (review scheiden). Toch werkt dat net even anders. Niet omdat klanten ontevreden zijn – integendeel – maar omdat scheiden nu eenmaal iets is wat veel mensen liever privé houden.
Echte review scheiden
Vandaag ontvingen wij (Claudia en ik, Miranda) weer zo’n hartverwarmend bericht van een stel dat we samen begeleid hebben:
“Goedendag,
Bij deze willen wij jullie bedanken voor al jullie inzet. We zijn jullie echt enorm dankbaar en superblij dat jullie ons hebben geholpen. Jullie zijn echt 2 topdames. Nogmaals 10.000x dank voor alles.
Vriendelijke groet,
Carolien en Martin.”
Deze mensen hebben we zelfs kosteloos geholpen, door zelf de eigen bijdrage voor de subsidie op ons te nemen. Omdat we geloven dat iedereen recht heeft op een goede, respectvolle scheiding, ook als het financieel even niet meezit.
Recensies bij scheiding: waarom klanten aarzelen
Veel van onze klanten willen best hun ervaring delen. Ze zijn dankbaar, zoals in bovenstaand bericht duidelijk blijkt. Maar om dat openbaar onder hun eigen naam te zetten? Dat voelt voor velen toch te kwetsbaar. Scheiden is een persoonlijk proces, en ook als het netjes en respectvol verloopt, wil je misschien niet dat de hele wereld het weet.
Daarom vind je bij ons – ScheidingsWijze – alleen échte recensies. Geen gekochte reviews, geen gefakete verhalen. Alles wat op onze website staat, hebben wij de afgelopen vijftien jaar op een natuurlijke manier ontvangen. En eerlijk is eerlijk: ja, dat zijn er minder dan bij sommige andere aanbieders. Soms zien we dat collega’s honderden reviews hebben op Google Bedrijfsprofiel of partijen die actief zijn op platforms zoals Trustoo. Soms zien we zelfs advertenties op onze naam of mijn persoonlijke naam, Miranda Boerkamp, die nooit bij ons uitkomen maar bij de concurrent…. Dat voelt niet altijd zuiver, zeker als je weet dat het kopen van recensies zelfs strafbaar is.
Waarom échte ervaringen zwaarder wegen dan hoeveelheden
Wij kiezen voor eerlijkheid. We geloven dat één oprecht bericht, zoals dat van Carolien en Martin, meer waarde heeft dan honderd ‘reviews’ waarvan je je kunt afvragen of ze ooit echt gegeven zijn. Onze klanten krijgen ruimte om hun ervaringen te delen als ze dat willen, maar we leggen geen druk en we vragen nooit om een positieve review in ruil voor korting of een tegenprestatie. Dat past niet bij ons – en zeker niet bij het proces van scheiden.
Bovendien merken we dat mensen steeds kritischer worden. Ze zoeken naar échte ervaringen, zeker als het gaat om goedkoop scheiden, snel scheiden online of via initiatieven zoals online advocaat scheiding. Consumentenprogramma’s zoals Kassa (online scheiden Kassa) hebben hier eerder aandacht aan besteed, omdat niet alles wat goedkoop lijkt, ook echt goed geregeld is.
Toch beter vindbaar zijn op ervaringen
Tegelijkertijd willen we natuurlijk wél zichtbaar maken waar we goed in zijn. Daarom werken we eraan om beter gevonden te worden op zoekwoorden als recensies scheiding, ervaringen scheidingsmediator, reviews scheiding regelen, echte ervaringen mediator, klantervaringen scheidingsbegeleiding, ervaringen mediation scheiding en scheiden-online reviews.
Want ook al is het lastig om openbare recensies te verzamelen, de waardering die wij dagelijks voelen van onze klanten, mag gezien worden.
Benieuwd naar onze échte verhalen? Neem gerust een kijkje op onze website, of vraag ons gerust naar ervaringen van eerdere klanten. We delen ze graag – met respect voor de privacy van iedereen die we begeleid hebben.
Plaats een reactie: