De telefoon gaat.
Ik neem op.
zeg ik. Aan de andere kant van de lijn wordt een keel geschraapt, maar dan klinkt een ferme mannenstem: “Mijn vrouw en ik willen scheiden, wat kost dat?”.
Bloed, zweet en tranen wil ik zeggen, maar ik slik het nog net in. Want zo’n antwoord is flauw. En mensen die willen scheiden zitten niet te wachten op een flauw antwoord. Maar tegelijkertijd weet ik niet wat ik wél moet zeggen, want de vraag is namelijk onmogelijk om te beantwoorden. Geen relatie is hetzelfde, geen omstandigheden zijn hetzelfde en geen scheiding is hetzelfde. Ik weet het, er zijn collega’s die zelfs op hun website met prijzen stunten, maar meer dan een slag in de lucht kan zo’n prijs nooit zijn. Ik geef liever betrouwbare informatie.
Vragen
“Hallo, bent u daar nog?”, hoor ik de man aan de andere kant van de lijn vragen.
En nu is het mijn beurt om even de keel te schrapen
zeg ik.
Een lange zucht, klinkt er aan de andere kant van de lijn. Kennelijk toch niet het antwoord gegeven waar de man op rekende. Was het eerste antwoord wat in mij op kwam toch beter geweest?
Mensen die de scheidingspraktijk bellen zitten vaak vol vragen. Ze zijn verwikkeld in een scheiding en hebben het al moeilijk genoeg. Ze willen juist antwoorden en niet meteen bestookt worden met een hele serie nieuwe vragen, dat snap ik best.
Vaste prijs
“Goed”, zegt de man aan de andere kant van de lijn, “dat moeten we dan maar doen. Maar het is voor ons allemaal nogal emotioneel weet u, is daar ook ruimte voor?”
zeg ik,
Oeps, nou heb ik het toch gezegd………….
Scheiden? Wij wijzen jullie de weg
In deze lastige periode wijzen wij jullie de weg en denken we van begin tot eind met jullie mee. Vraag direct een gratis informatiegesprek aan.
Plaats een reactie: